Puch eller inte...?

Okej, nu är det såhär. Vår familj har haft som en liten tradition. Att vartenda Hurtigs-barn ska ha Puch Alabama-moppen. En assnygg moppe från 60-talet. Snart är det min tur. Jag fyller 15 i sommar och jag tvekar. Jag menar, jag älskar allt från 50-60-talet, och jag har egentligen aldrig brytt mig om vad människor tycker om mig. Men den här moppen är så himla olik alla andras så man blir rädd. Om nån annan skulle ägt den och åkt runt på byn med den så skulle jag tråååna efter den. Tänka; ''åhfyfan, vilken snygg moppe''. Men jävla fegis-Nälla kryper fram inom mig och jag börjar tveka. Kan man se mig på en Puch? Och självaste moppen är inte seg, den går i typ 50, tror jag, startar snabbt, och nu informerade mamma mig att jag inte behöver ta moppekort för moppen är inte en eu-moppe, och den är tillverkad på 60-talet. Är det sant? Kan nån moppekunnig människa hjälpa mig?
   Och alla läsare får tycka till, är väldigt kluven när det gäller sånt här. Och om jag inte använder den så kommer den stå i det ruttna garaget tills den har rostat ihjäl.



Den ser ut typ sådär, fast där det är blått ska det bli svart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förmodar att det är en klass 2 eller 3 moppe, så man måste gå moppekurs ändå

2010-06-28 @ 11:38:45
Postat av: julia

sen i oktober 2009 måste man ta körkort för både klass 1 och 2, så det spelar nog ingen roll så sett, fast körkortet för den moppen är billigare än för en eu moppe iallafall:)

2010-06-30 @ 01:25:45
URL: http://juliasundstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0